Més de 50 alumnes es confirmen a la Catedral de Barcelona

Aquest dijous 15 d’octubre, es van confirmar els alumnes de 1r de Batxillerat a la Catedral de Barcelona. Va ser una cerimònia entranyable gràcies al caràcter proper i l’entusiasme en transmetre l’amor de Jesús del Bisbe Auxiliar de Barcelona, Mons. Antoni Vadell, encarregat de conferir les confirmacions.

En total van ser 54 alumnes els que van rebre el Do de l’Esperit Sant acompanyats pels padrins i madrines escollits per ells i els catequistes que els han acompanyat en la seva preparació. Mons. Vadell va tenir unes paraules de suport per les dues alumnes confinades que no van poder assistir.

El ritus va començar amb la renovació de les promeses del baptisme i després el Bisbe va imposar-los les mans pregant a Déu perquè els enviés l’Esperit Sant.

La cerimònia va concloure amb la crismació, el moment més important de la celebració, en el qual el Bisbe va ungir el front dels alumnes, fent-los el senyal de la creu.

Mons. Antoni Vadell va convidar els alumnes a «preguntar-se què vol el Senyor d’ells cada dia» i que no vegin la Confirmació com un final de recorregut sinó com un inici. També va felicitar a la comunitat educativa del Col·legi, especialment a l’Equip de Pastoral i als catequistes, per la tasca de preparació i acompanyament que realitzen.

El Bisbe va agrair les respostes dels alumnes a la carta que els va enviar ell prèviament, en substitució a la trobada que acostumen a tenir abans del sagrament i que no es va poder celebrar per les mesures de distanciament social.

«El Senyor ha posat en les nostres mans un terreny en el qual nosaltres hem llaurat amb les nostres limitacions però amb molt de carinyo. Ara, li tornem aquest terreny amb l’esperança que en el futur es puguin veure molts fruits», afirma Àngel Ubach, formador d’aquesta generació.

La celebració es va realitzar d’acord amb el protocol de prevenció del COVID-19 i complint amb totes les mesures de seguretat.

Moltes felicitats a tots els alumnes i les seves famílies!